april 2023

Jaarvergadering

Op woensdag 22 maart was het weer tijd voor de Jaarvergadering.

Vanaf 10.30 uur werden de leden ontvangen met een kopje koffie/thee met een heerlijke koffiekoek.

Om 11.00 uur opende de voorzitter de Jaarvergadering kwam pastoor Marc Lindeijer kennismaken met KBO Nispen en gaf hij een uiteenzetting van de situatie van de kerk van Nispen, gevold door:

• de presentatie van het ‘Algemene Jaarverslag’ door de secretaris,
  • de presentatie van het ‘Financiële Jaarverslag’ en de ‘Begroting 2023’ door.de penningmeester
  • de beleidsplannen en aandachtspunten van het bestuur gepresenteerd door de voorzitter.

Na al deze formaliteiten was er dan eindelijk de lunch gevolgd door een middag vol muziek en gezelligheid, afgesloten door een loterij met als hoofdprijs de KBO busreis naar de Zaanse Schans. Na deze mooie dag ging iedereen met de herinnering aan een fijne dag weer naar huis.

Klik hier voor het verslag van de jaarvergadering.

Wijzigingen ledenbestand sinds de vorige nieuwsbrief

Afgelopen periode is Kees van den Broek overleden. We wensen de nabestaanden van Kees veel sterkte met dit verlies.

Modeshow

Op 19 april organiseert Hoffmans Mode om 13.30 u In Nisipa weer een modeshow met gratis kopje koffie en gratis loterij.

Geshowd wordt de voorjaars- en zomermode van 2023.

Meer info vindt u in de bijlage van Hoffmans Mode bij deze nieuwsbrief.

Project ‘Doortrappen’ van  KBO Roosendaal

Op 20 april organiseert KBO Roosendaal in samenwerking met SSNB, VVN en Aleco het project ‘Doortrappen’.

Deze dag bestaat samengevat uit een ochtend met informatie, een training op verkeerssituaties en oefeningen voor evenwicht en stabiliteit.

De ochtend wordt afgesloten met een lunch voor KBO-leden en ‘s middags een fietstocht in de omgeving van Roosendaal. De deelname is gratis.

Deze dag vind plaats op sportpark Vierhoeven bij Aleco, Nispenseweg 3 te Roosendaal. Klik hier voor meer informatie

Aanmelden bij Jan Hendrikx, KBO Roosendaal: e-mail janhendrikx.1@kpnmail.nl of telefonisch op 0165-556 499.

Fietstochten

Op 3 mei 13.30 u starten de wekelijkse fietstochten weer vanaf Nisipa.

Iedereen kan meerijden. De tochten zijn ongeveer 30 km lang en we leggen halverwege ergens aan voor een bakje koffie/thee of een ander drankje.

Korenmiddag in Nisipa

Op 7 mei organiseert ons koor weer een Korenmiddag in Nisipa.

Het is weer een paar jaar geleden dat deze middag georganiseerd werd. Het wordt weer een gezellige muzikale middag met naast ons koor Nispen Vocaal nog een drietal  andere koren uit de buurt.

Openlucht Theater Nispen

Zondag 21 mei van 10.00 tot 17.00 uur: Kunstmarkt

Dinsdag 23 mei vanaf 15.00 uur: Het Matineeorkest van Muziek Vereniging Roosendaal.

Klik hier voor uitgebreide informatie van het gehele programma van 2023 van het Openlucht Theater Nispen.

Bedevaart naar Zegge

Op 24 mei om 14:00 uur organiseert onze eigen KBO Nispen voor de Kring KBO Gemeente Roosendaal de Bedevaart naar de Heilige Maria boodschap kerk in Zegge.

Na de mis kunnen we in buurthuis Nieuwebegh, tegenover de kerk, onder het genot van een kopje koffie/thee met wat  lekkers nog wat blijven buurten.

U kunt zich tot uiterlijk 17 mei opgeven voor deze bedevaart bij Jan Gelderblom per email secretaris-kbo-nispen@ziggo.nl of telefonisch op 06-8011 2015. Graag uw naam, adres en het aantal personen vermelden.

Voorjaarsreis

Op 31 mei gaan we naar De Zaanse Schans.

Klik hier voor de flyer met het reisprogramma, daar kunt u zien wat de kosten zijn en hoe en tot wanneer u zich kunt opgeven voor deze reis.

Korting op KBO contributie bij VGZ

Bij VGZ kunnen KBO leden de betaalde contributie terug krijgen!

Kijk hiervoor op de website van KBO Brabant hoe dit terug te vragen.

Onze activiteiten deze maand

De agenda met alle activiteiten van deze maand en de volgende maand vindt u op onze website www.kbo-nispen.nl  Kies in het menu ‘Agenda’

Sluiting Nisipa: Op 2e Paasdag 10 april is Nisipa gesloten.

Biljarten: Senioren Biljart: Competitie is gespeeld. Klik hier voor de einduitslag.
  België-Nederland: 11 en 28 april.
  Gemeentelijke competitie: 3 en 20 april.
  Onderl. comp. Driebanden: 6, 13, 14, 20, 21 en 28 april.
  Meer informatie over deze wedstrijden vindt u op de website op de pagina’s  ‘Agenda’ en ‘Biljarten’.

Bingo: Op dinsdagavond 4 april om 19.30 u in Nisipa en
  Op maandagmiddag 24 april om 13.30 u in  Nisipa.

Hobbyclub: Op woensdag 5 en 19 april om 09.30 uur in Nisipa.

Jeu de boules: Elke woensdag om 14.00 uur op de binnenplaats van Nisipa.

MediGym: Elke maandag en donderdag ochtend om 9:30 en 10:45 uur,
  en elke dinsdag middag om 13:45 en 15:00 uur.

Nispen Vocaal: Repetities: op 11 en 25 april om 19.30 u in Nisipa.
  Optredens: op 12 april in Buurthuis Keijenburg in Roosendaal en op 25 april in WZC Sint Vincentius in Kalmthout

Wandelen: Elke woensdag, start om 9.30 uur vanaf Nisipa.

Werkgroep Belangenbehartiging KBO Kring Gemeente Roosendaal

Heeft u als oudere ondersteuning nodig van de gemeente? Maak dan altijd gebruik van de vrijwillige WMO-cliëntenondersteuners van KBO Kring gemeente Roosendaal.

Klik hier voor de namen en telefoonnummers.

Terug naar de pagina ‘Nieuwsbrieven’