Mei 2023

Paasstukjes maken

Op 31 maart waren 14 leden van onze KBO weer druk bezig met het maken van Paasstukjes.

Ook deze keer weer onder de bezielende leiding van Peet van Dorsten. De resultaten mochten er zijn!

De volgende bloemstukjes die gemaakt gaan worden zijn de Kerststukjes.

Optreden Nispen Vocaal in buurthuis Keijenburg

Op 12 april had ons koor Nispen Vocaal een optreden tijdens de instuifavond in het buurthuis Keijenburg in Roosendaal.

Het was weer als vanouds voor zowel het koor als ook voor de gasten een fijne mooie muzikale avond.

Wijzigingen van uw gegevens

Als uw gegevens wijzigen zoals uw adres, uw telefoonnummer of uw emailadres, dit graag doorgeven aan Corrie Verbraak email cojac@home.nl

Wijzigingen ledenbestand sinds de vorige nieuwsbrief

Afgelopen periode zijn Naantje Hereijgers-Aarts en Piet van Nijnatten overleden. Wij wensen de nabestaanden van Naantje en Piet heel veel sterkte met dit grote verlies.

Fietstochten

Op 3 mei om 13.30 u starten de wekelijkse fietstochten weer vanaf Nisipa.

Iedereen kan meerijden. De tochten zijn ongeveer 30 km lang en we leggen halverwege ergens aan voor een bakje koffie/thee of een ander drankje.

Voor het coördineren van deze fietstochten zoeken we nog iemand die bekend is in de omgeving en wekelijks voor de fietsers een mooie rit wil bedenken.

Korenmiddag in Nisipa

Op 7 mei organiseert ons koor van 13:00 tot 17:00 uur weer een Korenmiddag in Nisipa. De zaal is vanaf 12.30 uur open, in verband met de strakke planning beginnen we om 13.00 uur met het eerste optreden..

(zie pagina 2 voor de rest van dit artikel)

Korenmiddag in Nisipa (vervolg)

Het is weer een paar jaar geleden dat deze middag georganiseerd werd. Het wordt weer een gezellige muzikale middag met naast ons koor Nispen Vocaal nog een drietal  andere koren uit de buurt, het Zeevrouwenkoor Zout en Zoet, het Meanderkoor en de Schijfse Noten. Iedereen is welkom!

Openlucht Theater Nispen

Zondag 21 mei van 10.00 tot 17.00 uur: Kunstmarkt

Dinsdag 23 mei vanaf 15.00 uur: Het Matineeorkest van Muziek Vereniging Roosendaal.

Op onze website op de pagina ‘Onze activiteiten’ > ‘Niet door KBO Nispen georganiseerd’ > ‘Openlucht Theater Nispen’ vindt u uitgebreide informatie en foto’s van het gehele programma van 2023 van het Openlucht Theater Nispen.

Bedevaart naar Zegge

Op 24 mei om 14:00 uur organiseert onze eigen KBO Nispen voor de Kring KBO Gemeente Roosendaal de Bedevaart naar de Heilige Maria boodschap kerk in Zegge. Na de mis kunnen we in buurthuis Nieuwebegh, tegenover de kerk, onder het genot van een kopje koffie/thee met wat  lekkers nog wat blijven buurten.

U kunt zich tot uiterlijk 17 mei opgeven voor deze bedevaart bij Jan Gelderblom per email secretaris-kbo-nispen@ziggo.nl of telefonisch op 06-8011 2015.

Leden van het koor die zingen in de kerk, willen jullie je ook opgeven? Dit in verband met het ‘kopje koffie/thee met wat  lekkers’ in buurthuis Nieuwebegh

Graag uw naam, adres en het aantal personen vermelden.

Als u wilt kunt u, bij mooi weer, meefietsen met de fietsers van de wekelijkse fietstocht. Dit kunt u bij de opgave melden, maar u kunt ook om 13:00 uur spontaan naar Nisipa komen en meerijden.

Voorjaarsreis

Op 31 mei gaan we naar De Zaanse Schans.

In de nieuwsbrief van april en op onze website vindt u de flyer met het reisprogramma en extra informatie.

In de flyer kunt u ook zien wat de kosten zijn.

Opgave vóór 17 mei  2023  bij Jan Van der Heijden via email: janvdh49@ziggo.nl of telefonisch 06-2706 1520.

Sluitingsdagen Nisipa

Nisipa is op de volgende dagen gesloten:

5 mei:  Bevrijdingsdag
18 en 19 mei: Hemelvaartsdag
29 mei:          2e Pinksterdag

De agenda met alle activiteiten van deze maand en de volgende maand vindt u op onze website www.kbo-nispen.nl  Kies in het menu ‘Agenda’

Biljarten: Gemeentelijke competitie: 4, 15 en 24 mei.
  Onderlinge competitie: 4, 11, 12 en 26 mei.
  België – Nederland competitie: 8 mei.
Bingo: Middagbingo op 22 mei om 13.30 u in Nisipa.
Fietsen: Woensdagmiddagen 3, 10 en 17 mei 13.30 u vanaf Nisipa.
  Op 24 mei vertrekken we om 13.00 u naar Zegge.
Hobbyclub: Woensdagochtenden 3, 17 en 31 mei 09.30 u in Nisipa.
Jeu de boules: Elke woensdagmiddag op de baan achter Nisipa.
MediGym: Elke maandagochtend om 9.30 en 10.45 uur. Behalve 29 mei.
  Elke dinsdagmiddag om 13.45 en 15.00 uur.
  Elke donderdagochtend om 9.30 en 10.45 uur.
  Op donderdag 18 mei i.v.m. Hemelvaart géén medigym.
Nispen Vocaal: Repetities: 2, 9, 23 en 30 mei om 19.30 uur in Nisipa.
  Optredens: 4 mei: Wildenborch, Roosendaal
  7 mei: Korendag, Nisipa
  24 mei: Mariaviering, Kerk Zegge
Wandelen Elke woensdagochtend 09.30 u vanaf Nisipa.
Busreis: 31 mei naar de Zaanse Schans.
Bedevaart: Op woensdag 24 mei om 14.00 u in de kerk van Zegge.

Heeft u als oudere ondersteuning nodig van de gemeente? Maak dan altijd gebruik van de vrijwillige WMO-cliëntenondersteuners van KBO Kring gemeente Roosendaal.

Hier vindt u de namen en telefoonnummers.

Terug naar pagina ‘Nieuwsbrieven’